Hopp til innhold

Tenk Tre

I Osloregionen har vi flere bedrifter som er langt fremme når det gjelder å utnytte tre som ressurs i sin verdiskaping. Tenk Tre kampanjen består av 27 bedrifter og organisasjoner på tvers av verdikjeden i norsk skog- og trenæring. De vil vise hvordan skog og tre kan brukes i klimakampen og at “alt som kan lages av olje, kan også lages av tre”.

På samme måte som #EarthtoElon-kampanjen, ønsker vi også i denne kampanjen å synliggjøre Osloregionen som en bærekraftig og innovativ region.

“Tenk Tre”-prosjektet eksisterer allerede, og består av 27 bedrifter og organisasjoner på tvers av verdikjeden i norsk skog- og trenæring. De vil vise hvordan skog og tre kan brukes i klimakampen og at “alt som kan lages av olje kan lages av tre”. 

Kampanjen som består av filmer og artikler og bilder som forteller historien om fordelene med tre, men målgruppen har til nå vært nasjonal. Der kommer vi inn. Vi jobber nå med å oversette og tekste på engelsk og få ut budskapet ved hjelp av alt det strålende materialet som finnes, til en internasjonal målgruppe. Vi vil gjøre det kjent at Norge og Osloregionen er en del av løsningen, som et område med mye skog og lange tradisjoner i skog- og trenæringen. Og at vi tenker nytt, kreativt og innovativt gjennom bruk av tre.

På kampanjesiden til Tenk Tre kan du lese om  blant annet: Vestres Time Square møbeleventyr, evigvarende ski, gris som spiser flis, hvordan trebygg gjør at skolebarn blir kvitt hodepine, drømmeskolen Ydalir i Elverum kommune, skyskraperen Mjøstårnet i Brumunddal og at Norge har verdens mest bærekraftige skogbruk, forklart med utgangspunkt i Hafsrød gård i Halden kommune.