Hopp til innhold

Kulturturister til Osloregionen

 

 

Denne Munch-kampanjen pågår nå og er et samarbeid mellom Munchmuseet, Visit Oslo Region, Visit Oslo, Choice Hotel, Flytoget og Munch-nettverket og Osloregionen. Munch-nettverket innebefatter Edvard Munchs steder: Kragerø, Åsgårdstrand, Vågå, Løten, Hvitsten (Ramme), Oslo (Ekely), Moss og Fredrikstad. Munchmuseet og Nasjonalmuseet har også vært med i nettverket siden oppstart.

Dette er en digital kampanje som rettet seg mot deltakere på Bokmessen i Frankfurt. Bokmessen  hadde 7300 utstillere fra 102 land, 10.000 journalister og 286.500 besøkende. Norge var gjesteland og det var generell stor interesse for Norge. Den rettet seg også mot de som ikke var på messen, men hadde vist interesse for Bokmessen, og generelt kulturinteresserte i Tyskland.

Kampanjens mål er å trekke kulturinteresserte europere til Osloregionen til åpningen av Munchmuseet i mai. Munch-nettverket har laget Munch-innhold og tilrettelegger for Munch-turister på egne landingssider.

Prosjektet ledes av Visit Oslo Region.