Hopp til innhold

#EarthtoElon kampanje

Visste du at bare 5 % av havet er “oppdaget”, og at nye medisiner og bærekraftig mat finnes sannsynligvis under overflaten? I juni lanserte vi kampanjen “Earth to Elon”, en Twitter kampanje for å fremme noen av verdens fremste maritime bedrifter som fokuserer på kunnskap og innovasjon, her i Osloregionen.

 

I samarbeid med kommunikasjonsbyrået Trigger ble det produsert en film om unge, engasjerte Luca som prøver å få oppmerksomheten til Elon Musk (grunnlegger av blant annet Space X og Tesla). Elon Musk er kjent for å utforske verdensrommet (space), men har han vurdert havet (ocean space)? Ved å rette søkelyset til havet og bruke en kjent person som Elon Musk som vår ønskede mottaker, håpet vi på en viral kampanje som ville sette merkevaren Oslo på kartet som et sted der man deler kunnskap og ressurser for å skape gode løsninger.

Vi publiserte filmene på en egen kampanje Twitter konto, Osloregionens Facebookside og på YouTube for å tiltrekke oss oppmerksomhet. Bedrifter, enkeltpersoner og andre interessenter som ønsket å fremme budskapet ble oppfordret til å dele filmen i sitt nettverk, slik at det ble spredt organisk. 

Målgruppen for kampanjen var en internasjonalt publikum, unge og unge voksne med bevisst forhold til bærekraft, teknologi og miljøvern. Kampanjen hadde som intensjon å bli spredt viralt via Twitter for å nå et størst mulig publikum. Om kampanjen nådde Elon Musk og fikk en reaksjon fra han ville det gitt en ekstra boost til kampanjen.

Bedrifter som Rev Ocean, Blueyed Robotics, Katapult Ocean og konferansen Ocean Now av Nor-Shipping var noen av våre partnere i dette prosjektet for promotering av maritime bedrifter og innovasjon.