Hopp til innhold

Lansert: Oslo Brand Guide

Fredag 5. mars arrangerte vi “Taking off with the Oslo Brand” sammen med Oslo Business Region. Målet var å diskutere hvordan vi kan få mest mulig ut av å bruke og bygge Oslos merkevare for å hjelpe regionen til å tiltrekke seg virksomhet, investeringer, besøkende og topptalenter.

 

Målet med webinaret var å lansere Oslo Brand Guide som alle kan bruke for å vise frem Oslo på best mulig måte. Oslo Brand Guide kan brukes av alle som arbeidet med markedsføring og markedsføring av merkevarer internasjonalt, og vi inviterte bredt til webinar. Bakgrunnen for Oslo Brand Guide kommer fra den internasjonale profileringsstrategien som ble laget i 2015, men Osloregionen har sett behov for å legge mer til rette for hvordan kommuner, organisasjoner, bedrifter, klynger og andre enkelt kan bruke Oslos merkevare internasjonalt.

“Gjennom pandemien har vi opplevd grunnleggende endringer som vil ha langvarige effekter, og internasjonal konkurranse vil bli enda tøffere enn før (…) Synlighet og attraktivitet er vår største betydning”, Sa Øyvind Såtvedt, direktør i Osloregionen. Han  introduserte webinarets hovedtema: hvorfor det å bygge et stedsmarkedsføring er viktig for Oslo.

Martin Boisen, Siw Andersen og Øyvind Såtvedt

Snakket om Siw Andersen, administrerende direktør i Oslo Business Region snakket om “how to” vi bruker Oslos merkevare. “Merkevarebygging Oslo er ikke en eneste kampanje. Det handler om hvordan enkeltpersoner og selskaper handler og hva vi gjør. Det er den faktiske utviklingen av byen. Det handler om å leve merkevaren”.

Direktør for For the Love of Place, Martin Boisen, snakket om styrken til Oslo merkevaren og hvordan place branding og place making tilfører verdi. “Når det lanseres et nytt produkt, klynge, eiendomsprosjekt eller strategi, sjekk om de er “on-brand” og viser frem Oslo, knyttes til verdiene, og sørg for at historien [om Oslo] blir fortalt. ”- Martin Boisen.

På grunn av internettproblemer var Oslo-baserte Minimeis-sjef Tarjei Espolin Johnson på programmet, men klarte ikke å delta.

Har du noen forslag til hvordan dere kan bruke Oslo merkevaren? Ta kontakt – vi vil gjerne høre fra deg!

Bookmark gjerne Oslo Brand Guide i dag, så har du den lett tilgjengelig neste gang du skal kommunisere Oslo eller din merkevare.

Fikk du ikke med deg webinaret? Se opptaket her:

powered by Crowdcast